ŞCOALA GIMNAZIALĂ BOZIENI
COM. BOZIENI, JUD. NEAMŢ
PORTOFOLIUL COMISIEI PENTRU
EVALUAREA ŞI ASIGURAREA
CALITĂŢII
- anul şcolar 2015-2016
Coordonator comisie:
PROF.PĂTRĂUCEANU ELENA
PORTOFOLIUL COMISIEI
DE EVALUARE ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII
Documentele care fac parte din portofoliul Comisia de Evaluare şi Asigurarea Calităţii sunt:
Ø Legislaţie
Ø Regulamentul Comisiei de Evaluare şi Asigurarea Calităţii
Ø Strategia de evaluare internă a calităţii
Ø Ghidul Comisiei de Evaluare şi Asigurarea Calităţii în unităţile de învăţământ preuniversitar (partea I şi partea II)
Ø Planul operaţional al comisiei
Ø Fişa cu atribuţiile membrilor comisiei
Ø Planificarea calendaristică a activităţilor
Ø Dosare cu chestionare aplicate cadrelor didactice şi personalului didactic auxiliar
Ø Dosare cu fisele de observare a lecţiilor
Ø Dosar cu rapoartele de autoevaluare ale cadrelor didactice
Ø Dosar cu rapoartele de activitate ale comisiilor
Ø Dosar cu procesele verbale ale întâlnirilor comisiei
Ø Dosar cu rapoarte de evaluare
Ø Dosar cu planuri de îmbunătăţire şi rapoarte de inspecţie
Ø Dosar cu statistici şi situaţii semestriale pe programe de învăţare
Diverse documente
ORGANIGRAMA CEAC
Denumire activitate | Frecvenţa | Sept. | Oct. | Nov. | Dec. | Ian. | Febr. | Martie | Aprilie | Mai | Iunie |
Numirea membrului de sindicat din CEAC | Anual | x | |||||||||
Planul operaţional | Anual | x | |||||||||
Aplicare de chestionare pentru cadre didactice | Semestrial | x | x | ||||||||
Stabilirea stilurilor de învăţare la elevi | Anual | x | |||||||||
Planificări de programe de învăţare | semestrial | x | x | ||||||||
Evaluare iniţială | Anual | x | |||||||||
Autoevaluare | Anual | x | |||||||||
Portofolii cadre didactice (pe programe de învăţare şi dirigenţie) | Lunar | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Portofolii elevi | Lunar | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Observarea lecţiilor şi completarea fişelor de observare | Lunar | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Monitorizarea frecvenţei participarii la programele de învăţare | Lunar începând din octombrie | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |
Monitorizarea completării cataloagelor şcolare | Trimestrial | x | x | x | |||||||
Monitorizarea progresului şcolar | Semestrial | x | x | x | |||||||
Completarea fişelor de monitorizare privind implementarea principiilor de calitate | La 3 luni | x | x | x | |||||||
Raport de autoevaluare final | Anual | x | |||||||||
Plan de îmbunătăţire | Anual | x | |||||||||
Raport de inspecţie | Anual | x | |||||||||
Selectarea,păstrarea şi verificarea materialelor şi dovezilor | lunar | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Rezolvarea contestaţiilor | Lunar(ori de câte ori este necesar) | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Verificarea documentelor oficiale | Trimestrial | x | x | x | |||||||
Întocmirea şi prezentarea rapoartelor privind activitatea Comisiei | Semestrial | x | x | ||||||||
Monitorizarea activitatii comisiilor | Lunar | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Nr. Crt. | Numele şi prenumele membrilor din comisie | Roluri specifice |
1. | Grumăzescu Nicolae | Reprezentantul Consiliului Local |
2. | Pătrăuceanu Elena | Responsabilul comisiei |
3. | Murariu Maria | Responsabil învăţământ gimnazial |
4. | Arghiropol Ana | Responsabil învăţământ primar |
5. | Țuțu Alina - Mihaela | Responsabil învăţământ preşcolar |
6. | Herlea Laura | Preşedintele Consiliului Reprezentativ al Părinţilor |
7. | Moroșanu Claudia | Lider de sindicat |
Nr Crt | Numele şi prenumele membrului din Comisie | Sarcini specifice şi activităţi corelate |
1. | RESPONSABIL PĂTRĂUCEANU ELENA | Convocă membrii Comisiei Coordonează întreaga activitate a comisiei Monitorizează activitatea Comisiei Răspunde de selectarea, păstrarea si verificarea a materialelor si dovezilor și crearea bazei de date Propune Proiectul Planului operațional anual Gestionează întreaga documentaţie a Comisiei Realizează raportul de autoevaluare Verifica documente oficiale Elaborare, aplicare si interpretare a chestionarelor Răspunde de activitatea de asigurare a calității educației pentru ciclul gimnazial Propune modificări ale RAEI și Strategiei de evaluare Raspunde de baza materială pentru buna desfășurare a activității CEAC Informează CA referitor la acțiunile pe care Comisia le interprinde, lunar sau ori de câte ori este nevoie |
2. | RESPONSABIL ÎNVĂŢĂMÂNT GIMNAZIAL MURARIU MARIA | Colaborează cu responsabilii comisiilor metodice și colectivelor de catedra Elaborează , tehnoredactează și aplică chestionare legat de activitatea de evaluare a calității Monitorizează portofoliile cadrelor didactice Elaborează si tehnoredactează documente de lucru ale Comisiei Contribuie la realizarea RAEI Contribuie la realizarea bazei de date a acomisiei Colectează dovezi de la beneficiari privind calitatea educației oferite de școală Interacționează cu elevii pentru obținerea de date și informații referitoare la calitatea educației oferite de școală. Răspunde de activitatea de asigurare a calității educației pentru ciclul gimnazial Realizează comunicări cu cadrele didactice , elevii, și părinții pentru diseminarea Informațiilor privind cultura calității în unitatea școlară. Propune și elaborează proceduri pentru optimizarea activității Primește și alte atribuții din partea coordonatorului Întocmește PV de ședință, prin rotație Participă la elaborarea documentelor proiective ale CEAC Propune măsuri corective și preventive |
3. | RESPONSABIL ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR ARGHIROPOL ANA | Răspunde de activitatea de asigurare a calității la ciclul primar Colaborează cu responsabilii comisiilor metodice și colectivelor de catedra Elaborează tehnoredactează și aplică chestionare pentru evaluarea calității Monitorizează portofoliile cadrelor didactice Elaborează si tehnoredactează documente de lucru ale Comisiei Contribuie la realizarea RAEI Contribuie la realizarea bazei de date a acomisiei Colectează dovezi de la beneficiari privind calitatea educației oferite de școală Colaborează cu responsabilii comisiilor metodice și colectivelor de catedra Interacționează cu elevii pentru obținerea de date și informații referitoare la calitatea educației oferite de școală. Realizează comunicări cu cadrele didactice , elevii, și părinții pentru diseminarea informațiilor privind cultura calității în unitatea școlară. Propune și elaborează proceduri pentru optimizarea activității Primește și alte atribuții din partea coordonatorului Întocmesc PV de ședință prin rotație Participă la elaborarea documentelor proiective ale CEAC Propune măsuri corective și preventive |
4. | RESPONSABIL ÎNVĂŢĂMÂNT PREŞCOLAR ȚUȚU ALINA - MIHAELA | Răspunde de activitatea de asigurare a calității la ciclul preşcolari Colaborează cu responsabilii comisiilor metodice și colectivelor de catedra Monitorizează portofoliile cadrelor didactice Elaborează si tehnoredactează documente de lucru ale Comisiei Contribuie la realizarea RAEI Contribuie la realizarea bazei de date a acomisiei Colectează dovezi de la beneficiari privind calitatea educației oferite de școală Colaborează cu responsabilii comisiilor metodice și colectivelor de catedră Interacționează cu elevii pentru obținerea de date și informații referitoare la calitatea educației oferite de grădiniţă. Realizează comunicări cu cadrele didactice , elevii, și părinții pentru diseminarea informațiilor privind cultura calității în unitatea școlară. Propune și elaborează proceduri pentru optimizarea activității Primește și alte atribuții din partea coordonatorului Întocmesc PV de ședință prin rotație Participă la elaborarea documentelor proiective ale CEAC Propune măsuri corective și preventive |
5. | REPREZENTANTUL SINDICAL MOROȘANU CLAUDIA | Observator sindical la lucrările Comisiei. Propune, aplică, elaborează, înbunătățește proceduri de lucru. Se preocupă ca drepturile, obligațiile, responsabilitățile tuturor categoriilor de personal dar și ale elevilor să fie respectate în unitatea școlară. Se preocupă de respectarea legalității activității CEAC. Monitorizează activitatea Comisiei. Contribuie la redactarea materialelor Comisiei care vor fi supuse aprobării CA. Participă la activitatea de colectare de dovezi privind calitatea educației oferite de școală. Contribuie la redactarea și prezentarea RAEI Primește și alte atribuții din partea coordonatorului Întocmește PV de ședință prin rotație Participă la elaborarea documentelor proiective ale CEAC Propune măsuri corective și preventive |
6. | REPREZENTANTUL PĂRINŢILOR HERLEA LAURA | Asigură legătura școală-părinți Informează părinții în legătură cu problematica asigurării calității și cu activitatea Comisiei Este purtătorul de cuvânt al opiniei părinților Colectează date și informații în legătură cu nivelul de satisfacție al părinților referitor la calitatea educației furnizate de unitatea școlară Primește și alte atribuții din partea coordonatorului Participă la elaborarea documentelor proiective ale CEAC Propune măsuri corective și preventive |
7. | REPREZENTANTULCONSILIULUI LOCAL GRUMĂZESCU NICOLAE | Asigură legătura școlii cu autoritățile locale Colectează date și informații din comunitate și din partea autorităților locale în legătură cu calitatea educației oferite de școală Participă la lucrările Comisiei Participă la elaborarea documentelor proiective ale CEAC Propune măsuri corective și preventive |
Indicatorul de performanţa | Dovezi concrete | Modalităţi | Cine răspunde |
I.Înscriere | |||
1.Prezentare informaţii despre toate programele de învăţare existente |
|
|
|
2.Informaţii conform nevoilor elevilor |
|
|
|
3.Posibilitatea de înscriere la programe conform nevoilor |
|
|
|
4.Evaluare iniţială |
|
|
|
5.Participarea la programe de iniţiere în funcţie de programul la care au fost admişi |
|
|
|
6.Programele răspund aspiraţiilor şi potenţialului elevilor |
|
|
|
II.SERVICII DE SPRIJIN | |||
8.Drepturile şi responsabilităţile elevilor sunt clar definite |
|
|
|
9.Accesul la sprijin eficace pentru rezolvarea problemelor |
|
|
|
10.Perioade pentru reevaluarea nevoilor şi urmărirea progresului pe parcursul programului |
|
|
|
11.Informaţii, orientarea şi consilierea pentru modalităţile de continuarea studiilor după terminarea programului |
|
|
|
12.Înregistrări privind evoluţia ulterioară a elevilor-continuare studii |
|
|
|
III.DESFĂŞURAREA PROCESULUI DE PREDARE ÎNVĂŢARE | |||
13.Măsuri eficace pentru promovarea egalităţii şanselor pentru eliminarea discriminării de orice formă |
|
|
|
14.Relaţiile de lucru eficace cu ceilalţi profesori,cu elevii,alţi membrii ai peronalului şi manageri |
|
|
|
15.Stabilirea de criterii individuale privind rezultatele şi ţintele învăţării |
|
|
|
16.Învăţarea prin paşi mici se regăseşte în programele şi materialele de învţare |
|
|
|
17.Programele şi materialele de învăţare au criterii explicite cunoscute de elevi |
|
|
|
18.Gama variată de strategii de predare şi învaţare | · Aplicarea individualizat pe grupele de lucru( de nivel superior,mediu,cu nevoi speciale) · Utilizarea strategiilor pentru învăţarea centrată pe elev, în grupe de lucru şi în diferite contexte |
|
|
19.Gama variată de resurse şi materiale |
|
|
|
20.Comunicare eficientă în funcţie de nevoile elevilor |
|
|
|
21.Planificarea şi structurarea activităţilor de învăţare |
|
|
|
22.Elevii primesc feed-back privind progresul realizat |
|
|
· Diriginţii · Învățătorii |
23.Implicarea elevilor în evaluarea progresului;evaluarea formativă pentru planificarea învăţarii şi monitorizareaprogresului |
|
|
|
24.Evaluarea formativă-adecvata,riguroasă,corectă,exactă şi aplicată în mod regulat |
|
|
|
25.Sprijinirea elevilor pentru atingerea obiectivelor programelor |
|
|
|
26.Încurajarea elevilor pentru a-şi asuma responsabilitatea pentru propriul process de învăţare |
|
|
|
27.Experienţa elevilor în activităţi de evaluare formativă şi sumativă |
|
|
|
28.Formele de evaluare formativă şi sumativă sunt adecvate |
|
|
|
29.Programele de învăţare se supun unui proces sistematic de păstrare a înregistrărilor |
|
|
|
MODALITĂŢI DE CLASIFICARE ŞI GESTIONARE A DOVEZILOR
DOVEZI GENERALE
· PDI
· Materiale de marketing-ul şcolii (oferte şcolare, pliante, s.a.)
· Orarul şcolii
· Prezentare ofertă CDŞ
· RegulamentuI pentru elevi (însoţite de tabele de luare la cunoştinţă)
· Regulamentui de ordine interioară
· Aviziere
· Orarul activitatilor diferenţiate (recuperare, performanţă)
· Cataloagele şcolare
· Mape de lucru
DOVEZI SPECIFICE
DOVEZI ALE COMISIEI AC
· Planuri ale comisiei
· Documente de lucru ale comisiei
· Dosare cu rapoarte de actvitate
· Dosare cu chestionare
· Dosare cu fişele de observare ale lecţiilor
· Dosare cu procese verbale
· Dosarele profesorilor (personale şi de dirigenţie)
· Mapa de lucru (cancelarie)
·
DOVEZI SERVICIUL ADMINISTRATIV (SECRETARIAT-CONTABILITATE)
· Documente contabile specifice
· Carţi de muncă şi fişe ale postului
· Procese verbale şi note interne
· Cataloagele şcolare
· Selectare pe bază de fişe de opţiuni pentru clasa a XI-a - diriginţi, directori
· Fişe pentru CDŞ
· Dosare examen de corigenţă
· Fişe completate de diriginţii absolvenţilor
· Baza de date cu situaţia absolvenţilor
· Chestionare absolvenţi
· Asigurarea şanselor egale - alcătuirea colectivelor de elevi se face fără nici o discriminare
· Diverse fişe de instructaj
· Documentele din arhiva şcolii
DOVEZI CADRE DIDACTICE
DOVEZI PERSONALE PE PROGRAME DE INVATARE
· Programe şcolare
· Planificări calendaristice
· Planificări pe unităţi de învăţare
· Un set de planuri de lecţie complete
· Modele de teste : initiate, pe parcurs
· Modele de fişe de lucru
· Catalog personal
· Fişe de evaluare (pentru elevi şi pentru profesori) a catorva lecţii
· Chestionare pentru managementul comunicării
· Situaţii statistice care să cuprinda: media notelor la testui initial, media semestrială
· Fişe de activitate elevi
DOVEZI DIRIGENŢIE
· Mapa activităţii educative
· Tabele nominale semnate de elevi pentru luarea la cunostinţă
· Chestionare pentru stabilirea stilului de învăţare la elevi (însoţite de răspunsurile elevilor)
· Fişe pentru opţiuni CDS
· Procese verbale ale întâlnirilor Consiliului Profesorilor clasei, ale şedinţelor cu părinţii,s.a.
· Procese verbale pentru discutarea situaţiei şcolare la sfârşitul unui semestru
· Diverse documente de lucru ale dirigintelui
B. MODALITĂŢI DE GESTIONARE
SELECTAREA DOVEZILOR
Se face în funcţie de categoria din care fac parte:
1. DOVEZILE GENERALE - sunt selectate în funcţie de specificul lor de către întregul personal
2. DOVEZILE SPECIFICE - sunt selectate de către comisie, serviciul administrativ şi de către cadrele didatice
PĂSTRAREA DOVEZILOR
Se face în funcţie de categoria din care fac parte:
1. DOVEZILE GENERALE - sunt păstrate în funcţie de specificul lor de către direcţiune, de serviciul administrativ sau de către comisia de calitate
2. DOVEZILE SPECIFICE - sunt păstrate de către comisie (la cabinetul comisiei), serviciul administrativ (secretariat, contabilitate.arhivă), iar dosarele cadrelor didactice se pastrează fie la cabinetui comisiei, fie de către cadrele didactice.
Activitatea de selectare, păstrare si verifcarea dovezilor este supervizată de subcomisia stabilită în cadrul Comisiei AC cu atribuţii în acest sens (vezi procedura corespunzatoare).
Lista de materiale necesare in dosarul personal al profesorului (dovezi pe program de invatare si activitate educative)
MATERIALE PENTRU DIRIGINTI (activitate educativa):
Mapa activitatii educative – caietul dirigintelui
Tabele nominale semnate de elevi pentru luarea la cunostinta asupra:
§ regulamentului scolar
§ planuri cadru, programe scolare, orar scolar
chestionar pentru stabilirea stilului de invatare la elevi (insotite de raspunsurile elevilor)
fise pentru optiuni CDS
procese verbale ale intrunirilor Consiliului Profesorilor clasei (dir. adj.)
procese verbale ale sedintelor cu parintii
statistici
procese verbale pentru discutarea situatiei scolare la sfarsitul semestrului I – elevii au luat la cunostinta de situatia scolara
alte fise si materiale de lucru de la orele de consiliere si orientare
MATERIALE PENTRU PROFESORI (programe de invatare): Dosarul personal (portofoliul personal / mapa profesorului) va cuprinde:
programe scolare (curriculum)
planificari calendaristice
planificari pe unitati de invatare
cel putin un plan de lectie complet
modele de teste: initiale, pe parcurs,
modele de fise de lucru
catalog personal
analiza punctelor tari / aspectelor de imbunatatit a catorva lectii*
*Observatie: pentru analiza punctelor tari / aspectelor de imbunatatit referitoare la o lectie puteti avea in vedere:
● pregatirea de specialitate
● pregatirea metodica
● modul de realizare a planificarilor/ proiectarea didactica
● modul de organizare si utilizarea resurselor – materiale (sala, aparatura, materiale de invatare), de timp (impartirea orei, atingerea obiectivelor), umane (organizarea colectivului de elevi), financiare (daca este cazul)
fise de evaluare (pentru elevi si pentru profesori) a catorva lectii
cateva fise de notare paralela (elev-elev, elev-profesor)
chestionare pentru managementul comunicarii
alte chestionare si fise
situatii statistice care sa cuprinda: media notelor la testul initial, media semestrului intai – pe clase; idem pentru semestrul al II-lea (rubrica necompletata)
diverse fise si chestionare aplicate de profesor in activitate
alte documente
LISTA GENERALA A DOVEZILOR CORELATE LA PRINCIPIILE CALITĂŢII
● Orarul scolii – diriginte
● Materiale de marketing-ul scolii (oferte scolare, pliante, s.a.)
● Prezentare oferta CDS
● Aviziere
● Teste de selectie
● Selectare pe baza de fise de optiuni – diriginti, directori
● Fise pentru CDS
● Teste initiale
● Fise de lucru initiale pentru testarea aptitudinilor (matematice, filologice, tehnice, etc.)
● Teste pentru stabilirea stilului de invatare (chestionare)
● Planificari, curriculum
● Fise de sinteza initiale
● Regulamentul pentru elevi (insotite de tabele de luare la cunostinta)
● Regulamente de ordine interioara
● Teste de evaluare sumativa la sfarsit de capitol
● Fise de activitate elev
● Prezentare nomenclator calificari
● Fise de optiuni clasele a VIII-a
● Dosare examene de corigenta
● Fise completate de dirigintii absolventilor
● Baza de date cu situatia absolventilor
● Chestionare absolventi
● Asigurarea sanselor egale – alcatuirea colectivelor de elevi se face fara nici o discriminare
● Procese verbale
● Elaborare fise de lucru pe discipline in colaborare
● Procese verbale ale lectiilor deschise, ale consiliilor profesorale, ale intalnirilor diverselor comisii
● Realizarea unor planificari comune
● Repartizarea pe grupe de lucru ( de nivel superior, de nivel mediu, cu nevoi speciale ) in functie de standarde bine precizate si avand in vedere stilurile de invatare si inteligentele multiple
● Componenta de baza ( unitate de invatare ) impartita in subcomponente elementare ( lectii )
● Fise de lucru ( de teorie, de exercitii, s.a.m.d. ) cu pasi mici ( etapizate ) intocmite dupa categoria de grupa din care fac parte elevii
● Materialele de invatare sunt insotite de modalitatile de utilizare ( ex: modul de completare al fiselor de lucru )
● Aplicare individualizata pe grupe de lucru ( de nivel superior, de nivel mediu, cu nevoi speciale )
● Utilizarea strategiilor pentru invatarea centrata pe elev, in grupe de lucru si in diferite contexte
● Utilizarea resurselor materiale / materiale vizuale:
Resurse materiale – aparatura:
- retroproiector
- videoproiector
- computer ( PC )
- flipchart
- truse
- diferite aparate
Materiale de invatare:
- fise de lucru
- carti, articole
- utilizare internet – preluare materiale
- s.a.
Modalitati de lucru:
- traditional ( cu intreaga clasa )
- activitate de proiect
- lucrul in grupe
- lucrul in perechi
● Chestionare pentru evaluarea comunicarii
● Alcatuirea planificarilor calendaristice si a celor pe unitati de invatare sa aiba in vedere participarea elevilor
● Orarul activitatilor differentiate ( recuperare, performanta )
● Aplicarea autoevaluarii prin prezentarea unor bareme clare ( auto-notarea activitatilor proprii dupa barem )
● Evaluare paralela (elev-elev, elev-profesor)
● Cataloagele scolare
● Cataloagele personale ale profesorilor
● Fise de notare paralela elev-profesor, elev-elev
● Mapele de lucru ale elevilor – cuprind: teste initiale, lucrari (teste) pe parcurs, fise de lucru, lucrari scrise semestriale, s.a
CHESTIONAR
de analiză a activităţii comisiei de asigurare a calităţii
1. Aveţi informaţii privind activitatea comisiei?
DA NU
2. Cunoaşteţi cine este responsabilul acestei comisii?
DA NU
3. Cunoaşteţi care sunt membrii acestei comisii?
DA NU
4. Aţi primit sarcini concrete(aţi înţeles întotdeauna ce aveţi de făcut? DA NU
5. Enumeraţi dificultăţile pe care Ie-aţi avut în îndeplinirea sarcinilor (cel puţin 3):
•
•
•
6. Documentele pe care Ie-aţi primit au fost clare şi concise?
DA NU
7. Enumeraţi dificultăţile pe care le-aţi avut în întocmirea documentaţiei solicitate (cel puţin 3):
8. Dacă aţi solicitat informaţii suplimentare, vi s-a răspuns la această solicitare?
DA NU
9. Cunoaşteţi pentru câte principii de calitate se realizeaza evaluarea activitatii scolare?
DA NU
10. Sunt rugaţi să enumeraţi 3 sugestii (cel puţin) pentru activitatea comisiei?
Completarea chestionarului se face prin bifarea/completarea cu răspunsul considerat corespunzătoare opţiunii dumneavoastră.
CHESTIONAR DE NEVOI PENTRU CADRE DIDACTICE
Bifaţi dintre cele enumerate mai jos nevoile dumneavoastră pentru o bună desfăşurare a procesului de învăţare - predare:
□ Manuale
□ Culegeri pentru munca suplimentara
□ Carţi de specialitate
□ Planşe
□ Truse specifice disciplinei
□ Flipchart
□ Computer
□ Soft didactic
□ Casete video tematice
□ Consumabile
□ Hârtie
□ Markere
□ Toner imprimantă
□ Documentaţie referitoare la asigurarea calităţii
□ Documentaţie referitoare la metodele active
□ Documentaţie referitoare la învăţarea centrată pe elev
□ Documentaţie referitoare la egalitatea şanselor
□ Alte nevoi - precizaţi care :
Sugeraţi care ar fi sursele de obţinere a mijloacelor financiare pentru rezolvarea nevoilor enumerate:
CHESTIONAR PENTRU ANALIZA INTER-RELAŢIONĂRII RESURSELOR UMANE
- ManagementuI relaţiilor umane –
Bifaţi DA/NU la întrebările de mai jos în funcţie de opţiunea dumneavoastră:
Relaţii profesor - elev (părinţi) | DA | NU |
1. Există conflicte de natură psihologică sau socială cu elevii? | ||
2. Există bariere de comunicare între dumneavoastră şi elevi? | ||
3. Consideraţi că numărul mare de elevi în clase determină ineficienţa comunicării? | ||
4.Realizaţi o comunicare eficientă cu elevii (în afara transmiterii informaţiilor legate de disciplina pe care o predaţi)? | ||
5.Realizaţi o comunicare eficientă cu parinţii elevilor? | ||
6.Dacă sunteţi corectaţi de un elev la o greseală neintentionată va supăraţi? | ||
7.Dacă un elev vă solicită în pauză pentru rezolvarea unor exercitii, îi acordaţi atenţie? | ||
8.Elevii vă semnalează unele dintre problemele pe care Ie au la şcoală? | ||
9.Dacă sunteţi diriginte vă implicaţi în rezolvarea problemelor personale(familiale)ale elevilor? | ||
10.Dacă un părinte va semnalează o problemă reala legată de scoală,aveţi tendinţa să-I daţi dreptate? |
Relatii profesor – profesor | DA | NU |
1. Au loc frecvent întâlniri cu discuţii pe teme profesionale între dumneavoastră şi colegi? | ||
2. Au loc frecvent întâlniri ale întregului colectiv? | ||
3. Dar întâlniri pe catedre/arii curriculare? | ||
4.Aţi participat la schimburi de experientă(de exemplu - asistenţe la ore)în cadrul ariei curriculare din care faceţiparte? | ||
5. Există conflicte de natură profesională între dumneavoastră şi colegi? | ||
6. Sunteţi deschis la întrebarile/solicitările de tip profesional ale unui coleg? | ||
7. Există o comunicare eficientă între dumneavoastră şi colegi? | ||
8. Există o competiţie de natură profesională între dumneavoastră şi colegi? | ||
9. Contribuiţi la realizarea documentelor de lucru ale catedrei/ariei curriculare din care faceţi parte? | ||
10. În cazul unor conflicte între colegi, interveniţi pentru aplanarea acestor conflicte? | ||
III. Relaţii profesor-manager | DA | NU |
1. Sunteţi informaţi de echipa managerială despre noutăţile care apar în sistemul de învăţământ? | ||
2.Dar despre cele ce privesc în mod direct unitatea şcolară? | ||
3.Sugestiile pe care le aveţi sunt luate în considerare de către echipa managerială? | ||
4.Există conflicte de natură profesională între dumneavoastră şi echipa managerială? | ||
5.Consiliile profesorale au un character informative? | ||
6.Sunteţi consultaţi de echipa managerială în rezolvarea problemelor de ordin educativ? | ||
7.Dar a celor de ordin administrative? | ||
8.Puteţi pune în discuţie echipei manageriale, orice subiect de natură profesională, fără teama unor repercursiuni? | ||
9.Dar pentru problemele personale? | ||
10.Există o comunicare eficientă între dumneavoastră şi echipa managerială? |
IV.Relaţii profesor-alţi membrii ai personalului | DA | NU |
1.Există o comunicare eficientă între dumneavoastră şi personalul didactic auxiliar(secretariat,contabilitate,administraţie)? | ||
2.Există o comunicare eficientă între dumneavoastră şi personalul nedidactic(îngrijitori,muncitori)? | ||
3.Există conflicte între dumneavoastră şi personalul didactic auxiliar (secretariat,contabilitate,administraţie)? | ||
4.Există conflicte între dumneavoastră şi personalul nedidactic(îngrijitori, muncitori)? | ||
5.Există promptitudine faţă de solicitările dumneavoastră avute către personalul didactic auxiliar (secretariat, contabilitate, administraţie)? | ||
6.Există promptitudine faţă de solicitările dumneavoastră avute către personalul nedidactic(îngrijitori, muncitori)? |
CHESTIONAR
de analiza punctelor tari/slabe
1. Am o lis 1.Am o listă cu puncte tari constatate la lecţiile mele pe parcursul acestui an şcolar?
DA NU
2.Am o listă cu puncte slabe constatate la lecţiile mele pe parcursul acestui an scolar?
DA NU
DA I I NU 3. Am un plan de îmbunătăţire pe care-l aplic în îmbunătăţirea punctelor slabe ?
DA NU
4. În strategia de planificare ţin cont de punctele tari anterioare?
DA NU
5. Încerc menţinerea punctelor tari pe parcursul activităţii?
DA NU
Completarea chestionarului se face prin bifarea răspunsului considerat corespunzator opţunii dumneavoastră.
CHESTIONAR PENTRU PĂRINŢI
Aspecte pozitive/negative in activitatea curenta
1. Dintre aspectele enumerate mai jos, bifaţi cele care corespund ca aspecte pozitive referitoare la activitatea curentă din şcoală:
□Cadre didactice bine pregătite metodic
□Cadre didactice bine pregatite ştiinţific
□ Utilizarea de metode didactice noi şi variate
□Nu există discriminări de nici un tip
□Este aplicată egalitatea şanselor
□Implicarea elevilor în evaluarea şcolară
□Implicarea părinţilor în activităţile din şcoală
□Personal auxiliar amabil şi prompt
□Săli de clasă amenajate pe specificul disciplinei de învăţământ
□Laboratoare foarte bine dotate (informatică, discipline tehnice, s.a.)
□Sală de sport modernă
□Săli de clasă renovate
□Săli de clasă dotate cu mobilier modular şi nou
□Săli de clasă curate
□Condiţii optime de desfăşurare a lecţiilor - caldură, lumină, s.a.
□Existenţa unor activităţi extrascolare de ocupare a timpului liber (Seara liceului, Balul bobocilor, s.a.)
□Alte aspecte pozitive - precizaţi care:
2.Enumeraţi aspecte negative referitoare la activitatea curentă din şcoală: